سگ نژاد سیلی‌هم تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ سیلی‌هم تریر به رنگ‌های سفید و زرد مایل به سفید یافت می‌شود. دارای بینی بزرگ و فک قوی است. چشم‌ها تیره و گوش‌ها پهن ونیمه افراشته می‌باشد. گردن بلند و عضلانی، پاهای جلویی کوتاه وصاف و پاهای عقبی عضلانی و قدرتمند می‌باشند. دارای پوشش خارجی بلند و صاف است. 

خلق و خوی سگ سیلی‌هم تریر

سیلی‌هم تریر سگی باوفا، پرمحبت، مستقل و جذاب می‌باشد. سگ بسیار شجاعی است که میزان خشونت و جنجالی بودن در آن کمتر از سایر تریرها است. معمولاً خیلی سریع با غریبه‌ها خو می‌گیرد و نسبت به سایر حیوانات مهربان است گرچه گاهی اوقات سگ‌های نر نسبت به یکدیگر حالت تهاجمی پیدا می‌کنند. به پارس کردن علاقه دارد و آموزش دادن به او گاهی اوقات دشوار است. دیده‌بان خوبی است و مهارت فوق‌العاده‌ای در شکار موش دارد. برای کودکان پیشنهاد نمی‌شود. دوست دارد تا همیشه در کنار اعضای خانواده باشد و نباید او را برای مدت طولانی تنها گذاشت.

خلق و خوی سگ سیلی‌هم تریر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (9) ک.گ، در ماده ها: (9) ک.گ

ارتفاع در نرها: (30) س.م، در ماده ها: (30) س.م

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:

آشنایی با سگ‌های تریر

مشکلات سلامتی

بیماری خاصی قابل ذکر نمی‌باشد.

شرایط نگهداری سگ سیلی‌هم تریر

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد. اصولاً سگ آرامی است و نیازی به حیاط ندارد. هوای خنک را ترجیح می‌دهد.

شرایط نگهداری سگ سیلی‌هم تریر

فعالیت بدنی

به فعالیت بدنی زیاد نیاز ندارد. اصولاً پیاده‌روی‌های کوتاه مناسب می‌باشد. این نژاد انرژی کمی دارد و اصلاً فعال و پر جنب و جوش نیست.

طول عمر

حدود 15 سال.

آراستن

پوشش خارجی صاف و متوسط آن باید توسط شخصی ماهر هر چند وقت کوتاه شود. شانه زدن و برس کشیدن منظم پیشنهاد می‌شود. دم به شکل داس است. ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می‌باشد.

سگ سیلی‌هم تریر

بیشتر بدانیم:

سگ ولش کورگی

آشنایی با سگ‌های تریر

تاریخچه سگ نژاد سیلی‌هم تریر

منشأ آن نژاد کشور ویلز می باشد که در طول قرن 19 میلادی توسط کاپیتانی بنام John Edwards پرورش یافت.

 اجداد این سگ را نژاد های Dandie Dinmont Terrier ،West Highland White Terrier ،Corgi ،Basset Of Flkanders و Wirehaired Fox Terrier تشکیل می‌دهند. برای اولین بار در سال 1913 به ثبت رسید.

گروه

تریرها.

شرایط نگهداری سگ سیلی‌هم تریر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا