کوچک‌ترین نژادهای سگ دنیا

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ نگهداری از سگهای کوچک در آپارتمان بسیار راحت‌تر است و این گونه‌ها محبوبیت زیادی بین مردم دارند. هرچند که به اندازه‌ی سگ‌های بزرگ نیاز به مراقب و نگهداری دارند مثلاً پیاده‌روی‌های روزانه، فعالیت، تمیزکاری و… . در ادامه متن آشنایی با کوچک‌ترین نژادهای سگ دنیا همراه باشید.

بیشتر بدانیم:
سگ جیبی چیست؟

اینجا لیستی از ۱۶ سگ کوچک بانمک رو براتون آوردیم:

سگ شی هواوا

چی هواوا کوچک‌ترین نژاد سگ هستش که برخلاف ظاهر کوچیکش، این سگ قوی و وفاداره و نسبت به صاحبش حس حمایت داره. همچنین بین افراد پولدار و مشهور، محبوبیت زیادی داره. چی هواوا خیلی بانمک و دوست داشتنیه و بین ۲ تا ۳ کیلو وزن داره.

سگ بیچون فرایز

اسم این سگ، به معنی «فرفری بغلیه» و بهش هم میاد. بیچون، همراه خوبی برای خانواده ست و خیلی خوب با بچه‌ها و حیوون‌های دیگه کنار میاد. به دلیل اینکه پوشش ابریشمی و پشمالو داره و همین هم متمایزش می‌کنه، نیازمند تمیزکاری زیادیه. اما نژاد کوچیکیه و وزنش در نهایت بین ۴.۵ تا ۹ کیلو میشه و به همین خاطر هم تمیزکاری کار سختی نیست.

سگ بروکسل گریفون

برخلاف تصور بعضی از افراد که به خاطر کوچیکی این سگ‌ها (حدود ۳ کیلو) ایجاد شده، این سگ‌ها خیلی باهوشن و اگه درست تربیت نشن و مواظب شون نباشین، شیطون میشن.

سگ بوستون تریر

این سگ‌ها بین ۹ تا ۱۳ کیلو وزن دارن و حتی برای آپارتمان‌های کوچیک هم مناسبن. بوستون تریر، باهوشه و همراه خیلی خوبیه، اما عادت داره که اجسام رو گاز بگیره؛ پس بهتره که وسایلی که نمی‌خواید خراب بشه رو از دم دست بردارین تا خراب نشن.

سگ بولداگ فرانسوی

این سگ، باهوش، بازیگوش و وفاداره و به خاطر مهربونیش، همراه خوبی برای انسان‌هاست و حدود ۹ تا ۱۳ کیلو وزن داره. بولداگ فرانسوی، جزو خانواده‌ی مستیف و بولداگ آمریکایی و انگلیسیه.

سگ پاپیلون

پاپیلون تو فرانسوی، به معنی گوش پروانه‌ایه و گوش این سگ هم دقیقاً شبیه پروانه ست. ظاهر این سگ کاملا متمایزه- ترکیبی از اندازه و وزنش که بین ۲ تا ۳ کیلوگرمه و گوش‌های پروانه شکل پشمالوش، این ظاهر رو ایجاد کرده. علاوه براین، این سگ خیلی باهوش و دوست داشتنیه. 

پامرانین

همه میدونن که پامرانین‌ها مهربون و کوچیکن و حدود ۳ کیلو وزن دارن. این سگ‌ها به راحتی با بچه‌ها کنار میان، با این حال ممکنه گاهی زیادی سروصدا کنن. بهتره که وقتی کوچیکن، بچه‌ها رو بشناسن تا بهتر باهاشون ارتباط برقرار کنن. علاوه بر کوچیکی‌شون، نگهبان‌های خوبی هم هستن و اگه نسبت به هر چیزی شک کنن، واکنش نشون میدن و پارس می‌کنن.

سگ پاگ

این سگ، نگاه مهربون و پوزه‌ی کوچیکی داره. برخلاف اندازه‌ی کوچیکش که وزنی بین ۶ تا ۸ کیلو داره، خیلی سرسخته و همین ویژگی هم شادی رو به خونه‌تون میاره. به خاطر پوزه‌ی کوچیکش، مستعد خروپف و خس خس موقع نفس کشیدنه. اگه قراره که کنارتون روی تخت بخوابه، بهتره یه جفت گوش‌گیر برای خودتون بگیرین.

سگ جاپانیز اشپیتز

این سگ، حدود ۳ تا ۴ کیلوگرم وزن داره و ممکنه فکر کنین که به خاطر اندازه‌شون برای بازی با بچه‌تون مناسبه، اما باید بهتون هشدار بدیم که ممکنه این سگ به اندازه‌ی بچه‌تون انرژی نداشته باشه وازش خسته بشه. با این حال، با تربیت مناسب، همراه خوبی برای خانواده‌تون میشه.

سگ شیتزو

این سگ، با توجه به علاقه و رفتار خوبش با بچه‌ها، یکی از مناسب‌ترین سگ‌ها برای خانواده‌هاست. علاوه براین، با حیوون‌های دیگه هم خوش رفتاره. شیتزو، پوشش ضخیم و دولایه‌ای داره که نیازمند تمیزکاری و برس کشیدن روزانه است، اما با توجه به اندازه ش، که وزنی بینی ۴.۵ تا ۷ کیلو داره، تمیز کردنش هم آسونه.

سگ مالتیز

مالیتز، سگی آروم و حساسه و به راحتی تربیت میشه. با این حال، برای آموزش، با زور یا خشونت و یا مثل بچه‌ها باهاش رفتار نکنین. این سگ وزنی بین ۳ تا ۴ کیلوگرم داره.

سگ پودل عروسکی

پودل، سه اندازه ی مختلف – مینیاتوری، عروسکی و استاندارد- و رنگ‌های متفاوت داره. پودل عروسکی، وزنی بین ۳ تا ۴ کیلو داره و به عنوان سگ آبی (مناسب ورزش های آبی) ، گله و جست و جو پرورش داده شده. پودل به خاطر وفاداری و حساس بودنش، معروفه.

سگ آفن پینچر

حتی با وجود اندزه‌ی کوچیک‌شون که وزنی بین ۳ تا ۶ کیلو دارن، نگهبان خوبی هستن و به همه چیز هم شکاکن. با اینکه سگ خانواده‌ی خوبی هستن، دوست ندارن محیط زندگی‌شون رو با حیوون‌ها و غریبه‌های دیگه شریک بشن. اما اگه با حیوونی بزرگ بشن، باهاش کنار میان.

بیشتر بدانیم:

آشنایی با سگ‌های تریر

 

سگ یورکشایر تریر

این سگ حدود ۲ تا ۳ کیلو وزن داره و پاهاش خیلی کوچیکه و شاید گاهی فکر کنین که نباید به پیاده‌روی روزانه ببریدش. با این حال پیاده‌روی براش لازمه و با این کار انرژیش خالی میشه. بعلاوه، نسبت به خانوادش حس حفاظت داره و سگ نگهبان خوبی میشه.

 

سگ فاکس تریر عروسکی

این سگ خیلی بامزه، پرانرژی و کنجکاوه و بر خلاف اندازه ی کوچیکش، دوست داره زمین رو بکنه یا از فنس دور حیاط بالا بره؛ بنابراین در طول روز فرصت فعالیت کافی بهش بدین تا انرژیش تخلیه بشه. فاکس تریر حدود ۱.۵ تا ۳ کیلو وزن داره.

 

سگ راشن تریر عروسکی

این سگ، یکی از کوچک‌ترین سگ های جهانه و بین ۱.۵ تا ۳ کیلو وزن داره. البته خودش باور نداره که انقدر کوچیکه و به خاطر وفاداری و حس حمایتی که نسبت به صاحبش داره، در مقابل هر چیزی سریع واکنش نشون میده. با اینکه فعاله، کاملاً برای خانواده مناسبه.

 

منبع: بلاگ پتچی