بهترین نژاد سگ برای افراد مضطرب

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سایت Anxiety.org می‌نویسد "با مالکیت یک حیوان خانگی می‌توانید استرس غیرقابل کنترل خود را به استرس تحت کنترل تبدیل سازید." مطالعات ثابت کرده که صاحبین حیوانات خانگی حتی از فشار خون و بیماری قلبی کمتری رنج می‌برند و به استرس‌ها و مشکلات روحی و جسمی واکنش بهتری نشان می‌دهند و سریع‌تر به بهبودی دست می‌یابند.

خب حالا کدام یکی از نژاد سگ‌ها می‌توانند برای صاحبین خود آرامش به همراه آورند؟ در اینجا ما چند تا از نژادهایی که بیشترین حس تسکین‌دهندگی را دارند به شما معرفی می‌کنیم.

نژاد شی واوا (Chihuahua)

با وزنی که حداکثر به 3 کیلوگرم می‌رسد، به مراقبت و نگهداری بسیار کمتری از سایر سگ‌ها نیاز دارد. آنقدر کوچک هست که در تخت خواب به راحتی در آغوش شما بخوابد و آنقدر دلسوز و مهربان هست که برای شما غم‌خوار باشد. آنها از اتاقی به اتاق دیگر شما را دنبال می‌کنند و همواره توجه شما را مطالبه می‌کنند. یک همراه ایده‌آل که شما را از دنیای درونتان خارج سازد!

آشنایی با سگ چی‌واوا (Chihuahua)

نژاد شی واوا (Chihuahua)

نژاد کرگی (Corgis)

فرمانبردار، مطیع و وفادار. خیلی سریع با انسان‌ها می‌جوشد و معمولاً به عنوان سگ‌هایی که از افراد ناتوان و معلول و خانه‌نشین مراقبت و همراهی می‌کنند تربیت می‌شوند. آنها عاشق این هستند که درحالی‌که نشسته‌اید و فنجان چایتان را می‌نوشید در کنار پای شما بنشینند. 

آشنایی با سگ ولش کورگی

نژاد کرگی (Corgis)

فرنچ بولداگ (French Bulldogs)

این نژاد از سگ‌های کوچک با صورت توی‌هم رفته، شایسته محبوبیت است. فرنچ‌ها انعطاف‌پذیر و خوش‌خو هستند و هرآنچه که یک روز بد را از شما دور می‌سازد در خود دارند.

آشنایی با سگ بولداگ فرانسوی (French Bulldog)

فرنچ بولداگ (French Bulldogs)

کوکر اسپانیل (Cocker Spaniel)

به نقل از سایت Animal Planet این نژاد از سگ‌ها بسیار شیرین و دوست کودکان هستند؛ و نژاد مورد علاقه پرنس هری و کیت میدلتون عنوان شده‌اند چرا که به خوبی با کودکان ارتباط برقرار می‌کنند و متوجه حالات روحی و روانی افراد می‌شوند. علاوه بر همه این‌ها، ظاهر کرکی آنها هم بی‌تأثیر نیست. فقط کافیه صورتتان را – و تمام نگرانی‌های درونی‌تان را – در شکم کرکی و خزدارش فرو ببرید و تمام آنها را فراموش کنید.

آشنایی با سگ کوکر اسپانیل

کوکر اسپانیل (Cocker Spaniel)

نژاد داشهوند (Dachshunds)

بازیگوش و مهربان. این سگ‌های سوسیسی شکل ذاتاً خنده‌دار هستند. شما قطعاً از پیاده‌روی در شهر به همراه آنها لذت خواهید برد.

آشنایی با سگ داشهوند (Dachshund)

نژاد داشهوند (Dachshunds)

نژاد گلدن یا لابرادور رتریور (Golden or Labrador Retrievers)

دلایل زیادی برای این امر وجود دارد که چرا نژاد گلدن و لابرادور بهترین و محبوب‌ترین نژاد سگ‌ها در زمینه امداد، راهنما و درمان هستند. آنها معمولاً مقام اول را در مسابقات بهترین سگ‌سانان می‌برند – استانداردی طلایی برای تضمین حیوان بااحساس و حامی. بسیار با استعداد هستند و به راحتی تربیت می‌شوند؛ طبع همیشه شاد آنها می‌تواند به آسانی از بازیگوش به آرام تغییر کند.

آشنایی با سگ لابرادور رتریور (Labrador Retriever)

نژاد گلدن یا لابرادور رتریور (Golden or Labrador Retrievers)

نژاد یورک شایر تریر (Yorkies)

به گزارش Animal Planet در جنگ جهانی دوم، دکتر Charles Mayo از کلینیک Mayo برای یافتن افسرهای نیروی دریایی زخمی، یک سگ یورک‌شایر تریر با خود همراه کرد. بدین ترتیب او در رده اولین سگ درمانی جهان شناخته شد. این نژاد از سگ‌ها تمایل زیادی برای برقراری ارتباط دوستانه با صاحب خود دارند و دوست دارند که سوار بر کیف رودوشی صاحب خود به همه‌جا سفر کنند. این نژاد کوچک مزایای فراوان برای گفتن دارد.

آشنایی با سگ یورکشایر تریر (Yorkshire Terrier)

نژاد یورک شایر تریر (Yorkies)

نژاد گری‌هاند (Greyhounds)

این سگ‌های غول‌آسای مهربان، علی‌رغم اینکه می‌توانند تا 35 مایل در ساعت بدوند – اکثر آنها بازماندگان بازنشسته از مسابقات دو هستند – اما ترجیح می‌دهند همان دور و اطراف دراز بکشند. به طور غیرقابل باوری شیرین و رام و مطیع هستند (به ندرت حتی پارس می‌کنند) و با پوششی نرم و کرکی می‌توانند همراهان ایده‌آلی باشند. آنها با خم کردن بدنشان (که معمولاً به 50 کیلوگرم می‌رسد) در مقابل پای صاحبشان، آنها را بغل می‌کنند.

آشنایی با سگ نژاد گری‌هاند (Greyhound)

نژاد گری‌هاند (Greyhounds)

نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)

صمیمی، عاشق محبت و بسیار پرتحمل حتی در مقابل کودکان. تعجبی ندارد که در بعضی کارتن‌ها از این نژاد به عنوان پرستار عزیز و محبوب بچه‌ها معرفی می‌شود.

این خرس پشمالوی بزرگ می‌تواند تا 90 کیلوگرم وزن داشته باشد؛ البته به کمی‌هم تمرین نیاز دارد. به گفته کارشناسان "آنها مانند بعضی نژادها فعال و پرتحرک یا هیجان‌زده نیستند و در اکثر مواقع تمایل دارند که در خانه بمانند."

با آن چشمان پر احساس و رفتار آرام و متین‌شان همانند "آرام‌بخشی" در شمایل سگ هستند.

آشنایی با سگ سنت برنارد (Saint Bernard)

نژاد سنت برنارد (Saint Bernard)

منبع: itpet


برچسب ها: