سایت دامپزشکی VETCPD

به گزارش «سرویس آموزشی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سایت VETCPD) Veterinary Education Trust for Continuing Professional Development) ارگانی است که منبع اطلاع‌رسانی و برگزاری دوره‌های آنلاین دامپزشکی می‌باشد و وابسته به سازمان‌ها و انجمن‌های مختلف دامپزشکی از جمله Liverpool Veterinary Parasitology Diagnostics، سازمان‌های فناوری اطلاعات مانند Eclipse Veterinary Software و دیگر سازمان‌های اقتصادی و مالی است.

دوره با آموزی طب تخصصی بیماری‌های گربه - (2308 Feline Medicine Update 2018) درمان بیماری‌های گربه‌ها دارای چالش‌های بسیاری است اما دارای جذابیت‌های منحصر به فردی است که می‌تواند نکات فراوانی را به دنبال داشته باشد. این دوره بازآموزی آنلاین طب گربه‌ها زمینه‌های کلیدی طب گربه‌ها را پوشش می‌دهد و شامل موارد زیر است:

بیماری‌های عفونی، بیماری‌های دستگاه تنفس، بیماری‌های دستگاه ادراری، بیماری‌های دستگاه گوارش و انکولوژی.

نکات بالینی در قالب کیس ریپورت در طول دوره ارائه خواهد شد تا این موضوعات به صورت کاربردی مطرح شده و نحوه برخورد با موضوعات ارائه شده در بالین بیمار مورد بررسی دقیق‌تر قرار بگیرد.

برنامه دوره

ماژول 1. عارضه‌های تنفسی (سرفه و خس خس): آسم در مقابل بیماری قلبی

ماژول 2. آبریزش بینی و عطسه: تازه‌ترین یافته‌ها در مورد آنفلوانزای گربه‌ها

ماژول 3. لاغری در گربه‌های سن بالا: کلیه‌ها، تیروئید یا هر دو؟

ماژول 4. بیماری‌های محوطه بطنی: مهم‌ترین نکات در مورد پانکراتیت

ماژول 5. لنفوم در گربه‌ها: آیا درمان ضروری است؟

ماژول 6. یرقان در گربه‌ها: عارضه‌ای در کبد؟

ماژول 7. آنچه در مورد FIP ,FIV و FeLV باید بدانیم

ماژول 8. کیس ریپورت‌ها

ماژول 9. آزمون MCQ نهایی برای کسب گواهی CPD

بیشتر بدانیم:

کتاب اصول معاینه دستگاه گوارش و اعصاب در نشخوارکنندگان و تک‌سمی‌ها

دانشکده دامپزشکی «دانشگاه کالیفرنیا، دیویس» برترین دانشکده دامپزشکی دنیا شناخته شد

تصاویر درمان حیوانات با طب سوزنی

دوره‌های آنلاین Vet CPD حدودا 8 ساعت طول می‌کشد و می‌تواند با توجه به سرعت کاری متقاضی در یک دوره 6 هفته‌ای کامل شود.

نکات مهم دوره در قالب فایل‌هایی قابل دانلود می‌باشد و همچنین شرح کامل کیس ریپورت‌ها نیز در قسمتی مجزا قابل دسترسی و مطالعه است. علاوه بر این، نکته دیگری که این دوره را منحصر به فرد می‌نماید، انجمنی مجازی متشکل از متقاضیان شرکت در این دوره، مدرس و یا مدرسان دوره و متخصصین فیلد مرتبط است که در آنجا جلسات پرسش و پاسخ و بحث در مورد موضوع مطرح شده در دوره وهمچنین بررسی بیشتر کیس ریپورت‌ها صورت می‌گیرد. این امر موجب دریافت نکته‌های بیشتر علمی علاوه بر آنچه که در دوره آموزش داده می‌شود شده و در پربار بودن هرچه بیشتر این دوره‌ها تاثیر به سزایی دارد. در پایان دوره، آزمون نهایی برای دریافت گواهی تکمیل پرونده CPD و پایان دوره نیز برگزار می‌شود.

تمام دوره‌های برگزار شده توسط CPD توسط متخصص حوزه مربوطه انجام می‌شود. دوره فعلی بازآموزی طب گربه‌ها توسط دکتر سامانتا تیلور، دامپزشک و متخص بیماری‌های داخلی، عضو کالج طب داخلی اروپا و عضو فعال کالج سلطنتی جراحان بریتانیا (Royal College of Veterinary Surgeons) در حوزه طب گربه‌ها می‌باشد. هزینه ثبت نام و شرکت در این دوره 119 پوند به علاوه هزینه مالیات و دیگر خدمات بوده و تاریخ برگزاری آن از 4 تا 24 ژوئن سال جاری می‌باشد. دامپزشکان، تکنسین‌ها و نرس‌های دامپزشکی می‌توانند در این دوره شرکت نمایند. برای دریافت فرم ثبت نام دوره و همچنین آگاهی از تاریخ برگزاری دوره‌های آینده VetCPD به وب سایت vetcpd مراجعه نمایید. همچنین برای اطلاع از نحوه دسترسی به ژورنال این ارگان، کنگره‌های برگزار شده و تحت برگزاری آن و همچنین اطلاعات بیشتر در مورد دوره‌های آنلاین می‌توانید با شماره 01225445561 تماس حاصل فرمایید.

تهیه و تنظیم: مهتاب جنگی

منبع: ماهنامه هدهد