اسب نژاد مارمانو

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اسبهای نژاد مارمانو (maremmano horse) در منطقه توسکانی پرورش داده شدند و برای سوارکاری مرسوم در منطقه باتری یا گاوران مناسب هستند.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

مسیر ساحلی دریای تایرنین که از پیو مبینو تا اربتلو امتداد دارد زمین مرداب قدیمی است که در عهد باستان زه‌کشی و تخلیه شده بود  ولی بعداً به بیابان تبدیل شد. این زمین دوباره در اوایل این قرن زه‌کشی شد و امروزه این منطقه  به صورت علفزار است.

خصوصیات اسب نژاد مارمانو

منشا اسب‌های مارمانو مشخص نیست ولی احتمالاً نواده اسب‌های ناپلئونی هستند که بر پایه خون عرب، بارب و اسپانیایی پایه‌گذاری شده و در قرن شانزدهم توسط فریکو گریسون معروف شدند. گریسون موسس آکادمی سوارکاری ناپلئونی بود. وی پس از زنوفن یونانی به عنوان اولین ارباب سوارکاری کلاسیک به شمار می‌رود.

بعدها تعدادی آمیزش بین اسب‌ها و اسب‌های وارداتی انگلستان مانند اسب نورفولک و روداستار انجام گرفت. بنابراین اسب‌های معروف به اسب مارمانو، هیبرید هستند. این اسب‌ها به هیچ‌وجه جز اسب‌های زیبا و سریع محسوب نمی‌شوند ولی کارگران خوبی هستند. دارای قدرت و طاقت زیاد و خلق وخوی آرامی بوده و طبیعت‌پذیرا و رامی دارند.

اسب مارمانو

تغذیه آنها نیز اقتصادی است اثبات شده که این اسب‌ها برای پلیس و ارتش مفید بوده و به حد کافی قوی هستن تا بتوانند به عنوان اسب کاری کارهای سبک را انجام دهند و برای هدایت گله‌های گاو نیز سودمند است.

کاربری اسب نژاد مارمانو

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب‌های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران