شرکت دانش بنیان گل پونه صفاهان

به گزارش «سرویس اطلاعات دارویی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ شرکت دانش بنیان گل پونه صفاهان با ایده محوری تولید بلوس‌های خوراکی کند رهش با شماره ثبت 1252 در سال 1390 تاسیس و در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر شد. این شرکت با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه صنعتی اصفهان و کارشناسان متخصص و باتجربه در زمینه‌های مختلف کشاورزی (علوم دامی، خاک‌شناسی و گیاهان دارویی) و دامپزشکی کار خود را آغاز نموده و در حال حاضر با استقرار در پارک علم و فناروی شیخ بهایی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان فعالیت دارد.

این شرکت برای نخستین بار در ایران موفق به دستیابی تکنولوژی کند رهش کردن بلوس‌های خوراکی با برنامه زمان‌بندی معین شده است و این موضوع را در اداره ثبت مالکیت‌های فکری به ثبت رسانده است. شرکت گل پونه صفاهان علاوه بر ساخت انواع بلوس‌های خوراکی کند رهش برای دام‌های بزرگ و کوچک در زمینه ساخت تجهیزات آزمایشگاهی خاص (شامل دستگاه اندازه‌گیری فیبر خام و الیاف نامحلول در شوینده‌های خنثی و اسیدی، دستگاه شبیه‌ساز هضم مواد خوراکی و دستگاه تخمیر و تولید گاز) موفقیت‌هایی داشته است و برای اولین بار در کشور این دستگاه‌ها را ساخته و ثبت اختراع نموده است.

دستگاه‌های آزمایشگاهی تولید شده توسط شرکت گل پونه صفاهان برای ارائه در نمایشگاه تجهیزات داخلی مورد تایید معاونت علمی ریاست جمهوری قرار گرفته است و در چهار سال متوالی تعداد زیادی از این دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و برخی از شرکت‌های خصوصی فروخته شده است.

چند محصول از این شرکت
بلوس مواد معدنی و ویتامین مینرویت
بلوس کلسیم فیورتریت
بلوس کلسیمی فیورتریت-اُ
بلوس کلسیمی و منیزمی فیورتریت پلاس
بلوس خوراکی کند رهش استرستریت