سرپرستی گربه‌های خیابانی

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ اگر عاشق گربه هستید و در خیابان به گربه‌ای برخورد می‌کنید و دوست دارید که او را به منزلتان ببرید در انجام این کار تردید نکنید اما قبل از این کار مقاله زیر را بخوانید تا قبل از پذیرفتن گربه موارد را بدانید.

ابتدا باید در مورد محلی که از آن آمده است اطلاعات کسب کنید که در واقع باید به نوعی کار پلیسی انجام بدهید تا جزئیات بیشتری را بدانید. در اینجا چند توصیه را ارائه می‌دهیم تا قبل از تصمیم‌گیری آن‌ها را در نظر بگیرید.

تحقیق و بررسی کردن قبل از این که مسئولیت یک یا چند گربه کوچولو را به عهده بگیرید، باید مطمئن شوید که این بچه گربه تنها است و مادر او مرده است یا او را رها کرده است. اگر گربه مادر به آن‌ها سر نمی‌زند و بچه گربه‌ها کثیف و لاغر شده‌اند و نگران و مضطرب به نظر می‌رسند باید سریعاً اقدام کنید و به آن‌ها کمک کنید. در غیر این صورت احتمال دارد گربه مادر برای پیدا کردن غذا برای بچه‌هایش رفته باشد که در این صورت هرگز نباید آن‌ها را جابجا کنید و به خانه ببرید.

بیشتر بدانیم:
اصول‌ نگهداری‌ از گربه‌ (بخش اول)
فرآیند نابینا شدن گربه‌های شهری چگونه اتفاق می‌افتد؟
معرفی بهترین نژادهای گربه برای آپارتمان نشینان

حتماً باید قبل از بردن گربه‌ها به خانه مرحله تحقیق را با دقت انجام دهید. مراجعه گربه به پزشک بردن گربه به دامپزشکی بعد از بررسی و تحقیق، باید حتماً در اسرع وقت بچه گربه را به دامپزشک نشان دهید تا به شما بگوید که چه کاری باید انجام دهید. در واقع دامپزشک سن دقیق گربه را به شما می‌گوید و توصیه‌هایی را ارائه می‌کند تا گربه بتواند زنده بماند.

غذای بچه گربه شیر است اما مهم است که از شیر بدون لاکتوز استفاده شود؛ زیرا شیری که حاوی لاکتوز باشد بسیار برای بچه گربه خطرناک بوده و باعث حساسیت گوارشی شده و به اسهال منتهی خواهد شد و اگه به‌موقع رسیدگی نشود حتی ممکن است با دهیدراته شدن بدنش موجب مرگ نیز بشود. از هفته پنجم به بعد باید در کنار شیر و آب، شروع به دادن غذاهای خشک به او کنید. باید برای گربه جای گرم و نرمی هم فراهم کنید زیرا بچه گربه قادر نیست خودش را گرم کند. جایی گرم برای گربه در نظر بگیرید تا در رفاه کامل باشد.

عشق و توجه به این همراه جدید زندگیتان بسیار مهم است. نوازش و مراقبت نیز در زندگی بچه گربه مهم است. فراموش نکنید که بچه گربه به توجه زیادی نیاز دارد زیرا در سن خیلی کم مادرش او را رها کرده است. همه مراحل را با دقت انجام دهید و هیچ مرحله‌ای را رها نکنید. اگر همه این مراحل را با دقت انجام دهید می‌بینید که این گربه کوچولو هم با شما دوست می‌شود و ارتباط خوبی برقرار می‌کند.

منبع: سایت itpet