نژاد آنجلو عرب

به گزارش «سرویس دام، طیور و آبزیان» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ منشأ اسب نژاد آنجلو عرب (Anglo-Arab) اسب‌های عرب و تروبرد هستند ولی این نژاد بزرگتر از اسب عرب خالص است. این اسب از آمیزش بین نریان تروبرد و مادیان عرب یا بالعکس حاصل می‌شود. همچنین از آمیزش اسب‌های تروبرد با آنجلو عرب، عرب با آنجلو عرب، یا آنجلو عرب با آنجلو عرب به وجود می‌آید. با توجه به آمیزش‌های بالا درصد خون اسب عرب و همچنین اندازه و ظاهر اسب‌ها متفاوت است.

نژاد اسب موردنظر خود را بیابید

اسب نژاد آنجلو عرب

بزرگترین اسب‌های نژاد آنجلو عرب از آمیزش بین نریان عرب با مادیان اسب تروبرد حاصل می‌شوند که استقامت  و مقاومت در برابر شرایط سخت را از اسب عرب و سرعت و آزادی عمل خود را از اسب تروبرد به ارث می‌برند.

اسب آنجلو عرب

فرانسه از نیمه اول قرن نوزدهم بیشترین اسب آنجلو عرب را تولید کرده است. منشأ اسب آنجلو عرب فرانسوی دو نریان شرقی به نام‌های مسعود عرب و اسلم (که گفته می‌شود منشا ترکی دارد) برمی‌گردد. این اسب‌ها از سوریه وارد شدند و در آنجا با سه مادیان تروبرد انگلیسی به نام‌های دیئر، کموس و سلیم آمیزش داده شدند. حاصل این آمیزش ایجاد سه اسب آنجلو عرب به نام‌های دلفین، کلوویس و دانه بود.

این اسب‌ها به عنوان اولین اسب‌های مسابقه و سوارکاری مورد استفاده قرار گرفتند. امروزه این اسب منشا یکی از اسب‌های جدید ورزشی به نام اسب سل فرانسیس شده است.

اسب فرانسوی آنجلو عرب

منبع: اطلس رنگی نژادهای اسب های ایران و جهان نوشته دکتر علی نصیریان و همکاران