حقوق دامپزشکان در سال 96

به گزارش «سرویس دامپزشکی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از حکیم مهر؛ با استناد به مصوبه هیأت وزیران:

اعلام جزئیات حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی در سال 96/ حقوق دکتر دامپزشک از 2‌میلیون و 835‌هزار تومان تا 5‌میلیون و 678‌هزار تومان

جداول حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی و کادر بهداشتی زیر نظر وی در سال 1396 از سوی انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران منتشر شد. 

دوازده انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی فعال در سراسر کشور «جداول حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی و کادر بهداشتی زیر نظر وی در سال 1396» که توسط انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران تدوین شده است را منتشر نمود.

لازم به ذکر است که جداول مزبور بر اساس مصوبه شماره 237409/ت 46657ه مورخ 1390/12/2 هیئت وزیران تدوین گردیده است. بر اساس این مصوبه که به استناد ماده 21 قانون سازمان دامپزشکی و ماده 18 آیین نامه نظارت بهداشتی دامپزشکی تنظیم شده است، حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی، ضریبی از حداقل مزد مصوب شورای عالی کار بوده که بر اساس مدرک تحصیلی، سختی کار و ضریب منطقه‌ای متفاوت می باشد.

بر اساس مصوبه هیأت وزیران در سال 90، این ضرایب به شرح زیر تعیین گردیده اند:

جدول شماره 1- ضریب مدرک تحصیلی

حقوق دامپزشکان

جدول شماره 2- درصد سختی کار- بسته به شرایط و ویژگی های هر یک از مشاغل مربوط

حقوق مسئولین فنی

جدول شماره 3- ضریب منطقه ای

حقوق مزایای مسئولین فنی

بر این اساس، در سال 1396 حداقل حقوق دریافتی ماهانه مسئولین فنی بهداشتی با مدرک دکترای عمومی دامپزشکی مربوط به مراکز توزیع و عرضه فرآورده‌های خام دامی بوده که چنانچه در کلان شهرها مشغول به کار باشند، حدود 2‌میلیون و 835‌هزار تومان محاسبه می گردد.

البته این حقوق، کمترین دریافتی ممکن بوده و بسته به مدرک تحصیلی بالاتر، ضریب سختی کار بیشتر، شب کاری و یا کار در شهرهای کوچکتر، افزایش خواهد یافت.

به عنوان مثال، چنانچه دکتر دامپزشک متخصصی بصورت شبانه در یک کشتارگاه طیور واقع در شهری غیر از مرکز استان مشغول به کار باشد، حقوق دریافتی ماهانه وی به حدود 5‌میلیون و 678‌هزار تومان افزایش خواهد یافت.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی دامپزشکی استان تهران، «جداول حداقل حقوق و مزایای مسئولین فنی بهداشتی و کادر بهداشتی زیر نظر وی در سال 1396» به شرح زیر است:

مسئولین فنی بهداشتی دامپزشکی
مسئول فنی دامپزشکی
جداول حداقل حقوق و مزایا
جداول حداقل حقوق و مزایای مسئول فنی
جداول حقوق و مزایای مسئول فنی دامپزشکی
انجمن صنفی مسئولین فنی و ناظرین بهداشتی
دامپزشک
مراکز توزیع فرآورده های دامی
مراکز توزیع فرآورده های دامی
مسئول فنی سردخانه
مسئول فنی خوراک دام
مسئول فنی دامپزشکی