سگ رتوایلر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ رتوایلر دارای جثه عضلانی بزرگ و قدرتمندی است. دارای سر پهن است وجمجمه‌اش گرد می‌باشد. چشمانی سیاه و نافذ دارد. گوش‌ها به شکل مثلث می‌باشد و بسمت جلو متمایلند. بینی سیاه و پهن دارد. لب‌ها به رنگ سیاه هستند و داخل دهان تیره رنگ می‌باشد. دارای پوشش کوتاه و ضخیم است که رنگ آن سیاه به همراه لکه‌های قهوه‌ای بر روی سینه، پاها و گونه می‌باشد. (رنگ سرخ به همراه لکه‌های قهوه‌ای نیز گزارش می‌شود). معمولاً رتوایلر‌های ماده توله‌های زیادی به دنیا می‌آورند. حتی دوازده توله نیز غیرعادی نمی‌باشد.

نژاد سگ موردنظر خود را بیابید.

خلق و خوی سگ رتوایلر

رتوایلر نژادی آرام، با استعداد، شجاع و باوفا نسبت به اعضای خانواده می‌باشد. خلق و خوی قابل اعتمادی دارد. مدافع است و از اعضای خانواده بدون هیچ ترسی محافظت می‌کند. جنگنده قدرتمندی است و به نظرمی‌رسد که درد را حس نمی‌کند. آموزش‌های جدی و سخت در سنین پایین باید انجام شود در غیر این صورت شما با یک سگ بسیار قدرتمند و غیرقابل کنترل مواجه خواهید شد! رتوایلر به صاحبی نیاز دارد که بتواند ازپس جثه بزرگ و قدرتمند او به خوبی برآید. ذاتاً سگی نگهبان با روحیه آرام است. می‌تواند هم بازی خوبی برای کودکان باشد . اگر از تولگی با سایر حیوانات بزرگ شود با آنها کنار می‌آید اما بدلیل داشتن خوی تهاجمی نسبت به سایر سگ‌ها و غریبه‌ها هرگز نباید بدون قلاده در مکان‌های عمومی حضور یابد.

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (43-59) ک.گ، وزن در ماده‌ها: (38-52) ک.گ

ارتفاع در نرها: (61-69) س.م، ارتفاع در ماده‌ها: (56-63) س.م

رتوایلر

مشکلات سلامتی رتوایلرها

مشکلات لگن، پرخوری، خر و پف و همچنین بیماری آنتروپی (تحلیل انرژی) قابل ذکر می‌باشد.

شرایط نگهداری رتوایلر

برای نگهداری در آپارتمان مناسب است به شرط آنکه در طول روز فعالیت بدنی کافی داشته باشد. یک حیاط کوچک می‌تواند مکان مناسبی را برایش فراهم کند.

فعالیت بدنی

دویدن درون جنگل، پارک و فضای باز او را خیلی خوشحال می‌کند. همچنین شنا، دویدن کنار دوچرخه و آوردن توپ پرتاب شده از تفریحات دیگر آن به حساب می‌آید.

توله سگ رتوایلر

طول عمر

حدود 10-12سال.

آراستن

تمیز نگه داشتن موهای کوتاه آن بسیار آسان است. شانه زدن منظم و استحمام در مواقع ضروری توصیه می‌شود. ریزش مو در این نژاد متوسط می‌باشد.

تاریخچه نژاد سگ رتوایلر

این‌طور به نظرمی‌رسد که رتوایلر نشأت گرفته از نژاد ماستیف ایتالیایی می‌باشد در قرون وسطی از آن بعنوان سگ گله استفاده می‌شده است. موطن او شهری در آلمان به نام Rotweil می‌باشد. این نژاد در دهه 1800 به ثبت رسید. رتوایلر را بعنوان سگ گله، نگهبان، دیدبان، پلیس و مسابقه می‌شناسند.

گروه

سگ‌های کار - سگهای ماستیف

سگ نژاد رتوایلر

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا