سگ لابرادور رتریور

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ‌ها حیوانات شیرین و دوست‌داشتنی‌ای‌اند که یکی از فواید نگهداری از آنها تقویت روحیه فردی است. اگر  تصمیم دارید از این حیوانات مهربان و باهوش نگهداری کنید حتماً قبل از اینکار نژادهای مختلف، رفتار و شخصیت آنها، شرایط نگهداری و... را مورد مطالعه قرار دهید. حال می‌پردازیم به معرفی 15 تا از مهربان‌ترین و صمیمی‌ترین نژادهای سگ که برای نگهداری به عنوان حیوان خانگی مناسب هستند.

15- سگ نژاد پاپیلون (Papillon)

پاپیلون سگ اصیل فرانسوی است با گوش‌های بزرگ زیبا و قابل ستایش. بسیار صمیمی و مهربانند، به راحتی آموزش می‎بینند و برای زندگی آپارتمانی مناسبند. (درباره سگ پاپیلون بیشتر بدانید)

سگ پاپیلون

سگ نژاد پاپیلون

14- سگ باست هاند (Basset Hound)

نژاد باست هاند اصالتاً متعلق به فرانسه است، جایی که سگ‌ها را برای شکار و ردیابی پرورش می‌دهند. امروزه باست هاندها سگ‌های زیبایی برای نمایش بوده و با کودکان بسیار خوش رفتار هستند. (درباره سگ باست هاند بیشتر بدانید)

سگ باست هاند

سگ نژاد باست هاند

13- سگ تریر سفید کوهستان غربی (West Highland White Terrier)

سگ نژاد تریر سفید کوهستان غربی علاوه بر اینکه بسیار قابل ستایش است، دارای بهترین خصوصیات مثبت است. مهربان، صمیمی، شجاع و کمترین ریزش مو را دارند. (درباره سگ تریر بیشتر بدانید)

سگ تریر سفید کوهستان غربی

سگ نژاد تریر سفید

12- سگ کولی (Collie)

سگ‌های کولی بزرگ و دارای موهایی کرکی بوده و سگ خوش‌نژاد انگلیسی هستند. این سگ دارای ریزش موی دائمی است اما رفتار دوستانه و شخصیت وفادارش بر ایرادی که دارد پیشی می‌گیرد. (درباره سگ بردر کولی بیشتر بدانید)

سگ کولی

سگ نژاد کولی

11- سگ ویشلا (Vizsla)

ویشلاها سگ‌های اصیل بزرگی هستند با پوششی نرم و سرخ رنگ. علاوه بر اینکه نژادی بسیار صمیمی و مهربان‌اند، ریزش موی بسیار کم، و نیاز اندکی به شست‌و شو و آراستن دارند. (درباره سگ ویشلا بیشتر بدانید)

سگ ویشلا

سگ نژاد ویشلا

10- سگ بوستن تریر (Boston Terrier)

سگ‌های بوستن تریر به بازیگوشی، صمیمیت و سرزندگی معروف هستند. به حیاطی بزرگ نیاز ندارد، بنابراین می‌تواند نژاد مناسبی برای نگهداری در آپارتمان باشد. (درباره سگ بوستن تریر بیشتر بدانید)

سگ بوستن تریر

سگ نژاد بوستن تریر

9- سگ ولش کورگی پمبروک (Pembroke Welsh Corgi)

سگ ولش کورگی پمبروک سگی خوش‌برخورد، خونگرم و دوست‌داشتنی است. این نژاد توله سگ‎‌هایی بسیار ستودنی دارد و با کودکان و سگ‌های دیگر رفتار بسیار دوستانه‌ای دارد. (درباره سگ پمبروک ولش کرگی بیشتر بدانید)

سگ ولش کورگی پمبروک

سگ نژاد ولش کورگی

8- سگ شیتزو (Shih Tzu)

شیتزو سگی کوچک و جمع‌و جور است با پوشش متراکم و زیبا و رفتاری دوستانه. کمی بیشتر از حد متوسط به آراستن و نظافت نیاز دارند ولی همیشه مراقب پاکیزگی شما و خانه‌تان هستند. (درباره سگ شیتزو بیشتر بدانید)

سگ نژاد شیتزو

سگ شیتزو

7- سگ مینیاتوری اشنایزر (Miniature Schnauzer)

مینیاتوری اشنایزر سگی کوچک، اصیل و قابل ستایشی است با صورتی پرمو و تقریباً ریش‌دار. از آلمان نشأت گرفته‌اند و درصورت داشتن فعالیت و ورزش مناسب سگ‌هایی شاد و دوست‌داشتنی هستند. (درباره سگ اشنایزر بیشتر بدانید)

سگ مینیاتوری اشنایزر

سگ نژاد اشنایزر

6- سگ سیبرین هاسکی (Siberian Husky)

این سگ برای حمل بار و کشیدن سورتمه طی مسافت‌های طولانی در هوای طوفانی و برفی سیبری، پرورش یافته است. سیبرین هاسکی‌ها دارای پوشش ضخیمی هستند، گوش‌هایی تیز و برافراشته و نقوشی منحصر به فرد بر روی بدنشان دارند. همچنین هاسکی‌ها نژادی به شدت دوستانه و صمیمی هستند که آنها را به حیوان خانگی بسیار خوبی تبدیل کرده است. (درباره سگ سیبرین هاسکی بیشتر بدانید)

سگ سیبرین هاسکی

سگ نژاد سیبرین هاسکی

5- سگ باکسر (Boxer)

باکسرها از آلمان می‌آیند، و به سگ‌هایی خوشحال، بشاش، شجاع و صمیمی شناخته شده‌اند. اگر مستعد ابتلا به آلرژی هستید باکسرها می‌توانند عالی‌ترین نژاد برای شما باشند چراکه کمترین ریزش مو و نیاز بسیار کمی به آراستن دارند. (درباره سگ باکسر بیشتر بدانید)

سگ باکسر

سگ نژاد باکسر

4- سگ بیگل (Beagle)

بیگل‌ها سگ‎های صمیمی و دوست‌داشتنی‌ای هستند، نژادی تقریباً اصیل با استعدادهایی فراوان: مهارت در شکار، تشخیص بو و ردیابی، سگ نگهبان فوق‌العاده‌ای برای فضاها و خانه‌های بزرگ و بسیار مهربان با کودکان است. (درباره سگ بیگل بیشتر بدانید)

سگ بیگل

سگ نژاد بیگل

3- سگ بولداگ (Bulldog)

بولداگ‌ها سگ‌هایی شیرین و کوچکی هستند که به خاطر داشتن چهره بامزه و چروکشان و شکل خاص دندان‌ها مورد توجه واقع شده‌اند. این سگ رفتار بسیار دوستانه و صمیمی‌ای با کودکان، دوستان و حتی غریبه‌ها دارد. (درباره سگ بولداگ بیشتر بدانید)

سگ نژاد بولداگ

سگ بولداگ

2- سگ گلدن رتریور (Golden Retriever)

گلدن رتریورها به داشتن رفتار صمیمی و دوستانه، بسیار شناخته شده‌اند. این سگ‌های دوست‌داشتنی با کودکان عالی هستند، تربیت ساده‌ای دارند و خیلی زود به یکی از اعضای خانواده‌تان تبدیل می‌شوند. (درباره سگ گلدن رتریور بیشتر بدانید)

سگ گلدن رتریور

سگ نژاد گلدن رتریور

1- سگ لابرادور رتریور (Labrador Retriever)

این نژاد معروفترین سگ بین آمریکایی‌هاست. بسیار وفادار، باهوش و مهربانند. آنها به بهترین حیوانات خانگی بودن، شهرت دارند. (درباره سگ لابرادور رتریور بیشتر بدانید)

سگ لابرادور رتریور

سگ نژاد لابرادور رتریور

منبع: سایت bestnewsarchive.info

ترجمه: مهسا احمدزاده