سگ بدلینگتون تریر

به گزارش «سرویس حیوانات خانگی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ سگ نژاد بدلینگتون تریر بعنوان سگی شیردل با ظاهری شبه به بره توصیف می‌شود. با پیشانی خمیده و موهای فرخورده واقعاً شبیه به یک گوسفند کوچک است. چشم‌ها کوچک و فرورفته می‌باشد. موها حالت مضاعف دارد، لایه سطحی زبر و خشن و لایه زیرین نرم است. در رنگهای آبی، جگری و شنی یافت می‌شود. این نژاد ممکن است دارای خال‌های سرخ در بالای چشم، روی پاها، سینه و در پشت باشد.

خلق و خوی نژاد بدلینگتون

بدلینگتون تریر امروزی سگی است مهربان و اجتماعی، شاد و بازیگوش، وفادار و سرزنده، رابطه خوبی با کودکان و غریبه‌ها دارد. بهتر است تا از تولگی آنرا به گربه‌ها و سایر حیوانات خانگی عادت داد. معمولاً با سایر سگ‌ها خو می‌گیرد اما باید توجه داشت تا از سگ‌های سلطه‌گر و تهاجمی دور باشد چراکه یک بارجنگ می‌تواند روحیه جنگ‌جویانه را در او زنده کند. سگ شجاعی است و قادر به دویدن با سرعت زیاد است. فقط در مکانهای محصور آنرا از قلاده آزاد کنید.

سگ نژاد بدلینگتون تریر

وزن و ارتفاع

وزن در نرها: (8-10) ک.گ، وزن در ماده ها: (8) ک.گ 

ارتفاع در نرها: (41-43) س.م، ارتفاع در ماده ها: (38-41) س.م

برای آشنایی با دیگر گونه‌های تریر کلیک کنید:

آشنایی با سگ‌های تریر

مشکلات سلامتی سگ بدلینگتون تریر

بدلینگتون تریر می‌تواند به مشکلات ارثی جگر و بیماری‌های کلیوی مبتلا گردد. مشکلات تیروئید، بیماری‌های چشمی مانند آب مروارید و بیماری شبکیه چشم قابل ذکر می‌باشد.

شرایط نگهداری بدلینگتون تریر

برای نگهداری در آپارتمان مناسب می‌باشد به شرطی که به او اجازه فعالیت بدنی روزانه داده شود غالباً در داخل خانه پر جنب‌و جوش است و نیازی به حیاط ندارد.

نژاد بدلینگتون

فعالیت بدنی

بدلینگتون تریر به میزان معینی به فعالیت بدنی و ورزش در روز نیاز دارد و در غیر این‌صورت همانند سایر تریرها به یک حیوان تخس و شرور در داخل خانه تبدیل می‌شود.

طول عمر

17 سال یا بیشتر. فردی گزارش داده که بدلینگتون تریر ایشان 23 سال عمر کرده است!

آراستن نژاد بدلینگتون

ریزش مو در این نژاد بسیار کم و ناچیز می‌باشد و هر 6 هفته موها باید بصورت تخصصی کوتاه شود. بطور منظم به شست‌و شو نیاز دارد و گوش‌ها باید مرتباً تمیز شوند. گرچه برخلاف اکثر نژادها شستن بدلینگتون تریر باعث خشکی پوستش نمی‌شود اما باید از زیاده‌روی در شست‌و شوی آن خودداری کرد. بدلینگتون تریر سگ مناسبی برای افرادی است که نسبت به موی حیوانات آلرژی دارند.

سگ بدلینگتون

تعداد توله‌ها

6-3 توله.

تاریخچه نژاد بدلینگتون تریر

جد بدلینگتون تریر، نژاد Roth Bury می‌باشد که در گذشته در ناحیه Roth Bury در انگلستان توسط کولی‌های آن منطقه جهت شکار خرگوش و روباه پرورش می‌یافته. در سال 1825 سگ نری از نژاد Roth Bury با ماده‌ای از نژاد Bedlington جفت‌گیری و حاصل آن نژاد بدلینگتون تریر امروزی بود. برخی اعتقاد دارند که نژادهای Otter Hound و Dandie Dinmont Terrier  نیز در ایجاد این نژاد سهیم بوده‌اند.

گروه

تریرها.

گردآوری و ترجمه: تانیا مهرآرا