نزدیک به 100هزار رأس دام سبک واکسینه شدن

به گزارش «سرویس دامپزشکی» «ماکی دام - پایگاه خبری صنعت دام، طیور و آبزیان»؛ به نقل از ایرنا؛ رئیس شبکه دامپزشکی بدره اعلام کرد: در نیمه نخست امسال واکسیناسیون 96‌هزار رأس دام سبک روستاییان و عشایر این شهرستان علیه بیماری صورت گرفت، همچنین سمپاشی، قرنطینه و کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام نیز انجام شد.

جلال کاظمی روز سه‌شنبه در گفت‌و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در این مدت چهار‌هزار و 735 رأس گوسفند و بز علیه بیماری تب برفکی و 69‌هزار و 698 رأس دام نیز علیه بیماری آبله گوسفندی واکسینه شدند.

وی واکسیناسیون 22‌هزار و 611 رأس دام علیه بیماری آبله‌بزی، 14‌هزار و 567 رأس دام علیه بیماری بروسلوز بره و بزغاله و بیش از 90‌هزار رأس دام علیه بیماری طاعون نشخوار‌کنندگان کوچک را از دیگر اقدام‌های انجام‌شده در نیمه نخست امسال اعلام کرد.

کاظمی با بیان اینکه واکسیناسیون تب برفکی و بروسلوز برای چهار‌هزار و‌107 رأس گاو و گوساله نیز در این مدت انجام شد، افزود: اقدام‌های انجام شده با هدف پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و دام بوده است.

وی عملکرد حوزه سمپاشی این شبکه را برای دام‌های سبک و سنگین به تعداد 34‌هزار و‌941 رأس اعلام کرد و یادآور شد: برای پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام 300 قلاده سگ گله و خانگی نیز در برابر بیماری هاری واکسینه شده و 50 مورد تست سل نیز در سطح گاوداری‌های شهرستان انجام شده است.

وی با اشاره به نقش مهم دام و طیور در تامین معیشت مردم گفت: پرورش‌دهندگان دام و طیور و آبزیان لازم است مشارکت کاملی در زمینه انجام طرح‌های ملی و منطقه‌ای بهداشت و واکسیناسیون داشته باشند تا از بروز بیماری‌های گسترده مشترک بین انسان و دام پیشگیری کرده و زمینه تولید و توزیع مواد غذایی سالم در جامعه را فراهم کنند.

بدره در 87 کیلومتری ایلام واقع است که تیر ماه سال 1392 در تقسیمات کشوری از بخش به شهرستان ارتقا یافت.